Під час проведення психологічної підготовки бажано розділити форми роботи на виховну та навчально-бойову
Виховна складова реалізується в формі психологічного просвітництва – систематичне та організоване розповсюдження серед військовослужбовців психологічно значимої для них інформації з метою формування у них розуміння закономірностей функціонування людської психіки і поведінки в умовах корабельної життєдіяльності, знання шляхів та способів керування можливостями психіки та надання психологічної допомоги спів службовцям. Способи проведення: планові заняття (тренування), інструктажі, інформування особового складу. Проведення спеціальних форми слід доручити офіцерам психологам та заступникам командирів по роботі з особовим складом та застосовувати психотренінги, навчання прийомам психологічної саморегуляції.
Навчально-бойова в формах занять (тренувань) за предметами бойової підготовки – орієнтована на розвиток необхідних психологічних якостей та станів. Моделювання умов що ускладнюють діяльність корабельних спеціалістів. До постійних форм проведення слід віднести проведення занять (тренувань), інструктажів під час спеціальної, загальної, морської та рятувальної підготовки, підготовки з БЗЖ та захисту від ЗМУ, технічного обслуговування озброєння та військової техніки.
Зміст психологічної підготовки особового складу Військово-Морських Сил.
Зміст психологічної підготовки формується з урахуванням особливостей переважно інженерно-технічних та операторських функцій притаманних корабельним спеціалістам та особливостей перебування людини в умовах корабля.
Підготовка керівників з опанування курсу психологічна підготовка:
Психологічна підготовка, як компонент індивідуальної підготовки офіцерів має завдання закріпити і поглибити їх теоретичні знання щодо сутності психологічного загартування військовослужбовців, удосконалення методичних та практичних навичок щодо проведення психологічної підготовки на базі особистого службового та життєвого досвіду служби на кораблі.
У розв’язанні завдань психологічної підготовки особового складу важливу роль відіграють офіцери, головні старшини, саме вони є суб’єктами психологічної підготовки особового складу. Від їхньої методичної майстерності, відповідальності, чіткого розуміння сутності, змісту і завдань психологічної підготовки, які випливають з вимог сучасного застосування корабельної зброї, залежить успіх усього процесу психологічної підготовки.